کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

داعش: از نوع تکفیری، از نوع صهیونیستی از دکتر فریبرز رئیس دانا

 

داعش: از نوع تکفیری، از نوع صهیونیستی

فریبرز رئیس دانا

ممکن است نظام سرکوب و استبدادی خشن یا سیاست کار و حرفه‏ مند، بتواند بر فقر و تبعیض، که خود می‏آفریند، مسلط باشد و چندین سال جامعه را کنترل کند. اما دو عامل اساسی در چنین نظام‏هایی منجر به بروز جایگزین غیرقابل قبول دیگری می‏شود، چنان که تحلیل‏گرانی چند را در دو راهی تحیر و انتخاب تراژیک درجا زدن قرار می‏دهد. این نظام‏های جبار، در کنار سلطه‏ گری به طور اخص، به سرکوب سیستماتیک ایدئولوژی و سیاسی نیروهای مترقی، شامل چپ‏ ها، جنبش‏ های کارگری، دموکرات‏ ها، لائیک‏های عدالت‏خواه و آزادی‏خواه دست می‏زنند. بدین سان آن‏ها جامعه را خالی یا ناتوان از زایایی نیروهای مترقی جایگزین می‏کنند. آن‏ها کاری می‏کنند که در تاریخ ایران با آن آشناییم: کشتن تمام فرزندان و برادران و برادرزادگان رقیب و جانشینان احتمالی توسط شاهان قاهر. از سوی دیگر امپریالیسم و مداخله‏ گران خارجی به صحنه می‏آیند، حتی اگر حضور محسوسی نداشته باشند. آن‏ها منتظر می‏مانند تا جبران مأموریت‏ های خود را در جهت سرکوب نیروهای ضدسرمایه‏ داری و ضدامپریالیستی به پایان ببرند. آزادی‏خواهان، سوسیالیست‏های مستقل و خلاصه عناصر خطرساز برای سلطه جهانی سرمایه‏ داری آماج خونبار این انتظار شوم‏ اند. در خیلی از کشورها این سکوت و انتظار را از سوی دولت‏های عربده کش برای حقوق بشر توخالی و زمینه‏ ساز دخالت‏های مثلن انسان دوستانه دیده‏ ایم. در عراق و لیبی و تونس و مصر و یمن قدرت‏های پیام‏ آور دموکراسی آمریکایی سالیان سال شاهد جنایت‏های حاکمان بودند و دم برنیاوردند و حتا بنا به اسنادی که به تدریج رو می‏شوند با جباران همکاری هم کردند.

ادامه مطلب ...

"تامین امنیتِ شغلی کارگران وتامین امنیت سرمایه گذاری کارآفرینان" به مرگ گرفتن تا به تب راضی شدن است!

  "تامین امنیتِ شغلی کارگران وتامین امنیت سرمایه گذاری کارآفرینان" به مرگ گرفتن تا به تب راضی شدن است!

    " دل نوشته ای کارگرانه"    از عبداله وطن خواه

نه روزگار گربه است ونه من کلافی رنگین، اما بازی بازی ایی که روزگار با ما می کند وبه هرسویی که دلخواهش است می غلطاند وگاه زخمی هم ازچنگالش برتن می نشیند وا می داردم که روزگار را کم از گربه ای وخود را بیش ازگلوله ی کلاف نبینم . کاش همه چیزبرسر ِجای خود بود ومن کارگری یم را می کردم و بحث دربابِ  آش هایی که برایمان می پزند را با فراغ بال به آش پزان وآش شناسان ِ خبره می سپردم وایمان داشتم که اینان حافظ منافع ما کارگرانند وبا درنظر گرفتن ِ امحا واحشائ کارگرانه ی مان به ترکیبات این آش ها نظاره می کنند ونه با در نظر گرفتن جایگاه ومنافع خود .

ما که با این دستمزد ها همه مان دچار انواع کمبود ها هستیم وسوء هاضمه وگرسنه گی پنهان رنجمان میدهد ویافتن راهِ ادامه بقا ونیز خواسته و یا ناخواسته وظیفه ی باز تولید فروشنده گان جدید نیروی کاروسیرکردنشان وهزار خواسته انسانی دیگرشان به عهده مان است و دردستور کارِ زیستِ مان ،بهتر بود به کار ودرد و رنج خود می رسیدیم ، تا رسیدن به آن گاهِ  خودمان ، که نه اتوپیای انتظار است ونه نتیجه مخدوم وجبر تاریخ ِ ارتدودکسی ،که چشم اندازِ انسانیِ انسان است برای زیست در دنیایی بهتر وفلک را سقف شکافتن وطرحــــــی نو در انداخـــــــــــتن و آزادکردن ِ گریبان ِ انسان از نیاز !

 

ادامه مطلب ...

شما در باره طرح "تامین امنیتِ شغلی کارگران وتامین امنیت سرمایه گذاری کارآفرینان" چه فکر می کنید؟


وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارزیابی موانع سرمایه گذاری به موارد زیر استناد می کند :

(1-  پایین بودن رتبه شاخص سهولت کسب و کار  در بین بیش از یکصد و هشتاد  کشور  در جهان رتبه ایران 144 است.

(2 - منفی بودن رشد اقتصادی (تا سال 92 به میزان 2.2 - بود).

(3- پایین بودن رشد سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد ملی (3.9 درصد) .

(4-  پایین بودن سهم ایران از ورود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه و جهان.

وزارت کار همچنین  اعلامکرده است   وضعیت بیش از 93 درصد کل قراردادهای کار به موقت یک‌ماهه، 3 ماهه و بعضا یکساله تغییر  یافته است ادامه مطلب ...